„Kdo nerozumí ničemu jinému než chemii, nerozumí ani té.“
Lichtenberg Georg Christoph
Vyučovací předmět chemie vychází ze vzdělávací oblasti Člověk a příroda, vzdělávacího oboru Chemie, dále z vybraných témat vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, a z některých tematických okruhů průřezových témat Environmentální výchova a Osobnostní a sociální výchova RVP pro gymnázia.
Výuka chemie vede žáky k poznávání přírody jako systému na vyšší úrovni, chápání důležitosti udržování přírodní rovnováhy, uvědomování si užitečnosti přírodovědných poznatků a jejich aplikací v praktickém životě, rozvíjení dovednosti objektivně a spolehlivě pozorovat, vytvářet a ověřovat hypotézy, vyvozovat z nich závěry a ty ústně i písemně interpretovat.
Ve vzdělávacím oboru chemie je výuka směrována ještě specificky k:
- rozvíjení zájmu o poznávání základů různých chemických oborů i moderních technologií, o řešení problémů a zdůvodňování správného jednání v praktických situacích;
- formování a rozvoji schopnosti logického a ekologického myšlení;
- vytváření potřeb objevovat a vysvětlovat chemické děje, jejich příčiny a vztahy mezi nimi, předvídat a ovlivňovat je zejména v souvislosti s řešením praktických problémů, zdůvodňovat vyvozené závěry a získané poznatky využívat k rozvíjení odpovědných občanských postojů;
- rozvoji schopnosti a dovednosti experimentálně pracovat podle pravidel bezpečné práce s chemikáliemi a poskytnout první pomoc při úrazech s vybranými nebezpečnými látkami;
Vyučující předmětu: