Cílem výuky předmětu je umožnit schopnějším žákům důkladnější přípravu v matematice pro studium na vysoké škole a rozvinout jejich matematický talent. Po obsahové stránce výuka předmětu volně navazuje na tématiku povinného předmětu, prohlubuje ji a zčásti rozšiřuje. Z hlediska pracovních metod učitel využívá metod vnitřní diferenciace a individuálního přístupu, pro aktivizaci žáků učitel při vyučování využívá příklady, které je možné řešit z různých úhlů pohledu a tím dochází k upevňování poznatků studentů a k systematizaci učiva a jeho prohlubování.
Seminář je s dvouhodinovou dotací. Studenti se seznámí s kapitolou Integrální a diferenciální počet. Tato kapitola je velmi důležitá pro studium matematiky na vysokých školách. Proto se v semináři studenti seznámí s pojmy elementární funkce, spojitost funkce, limita a derivace funkce , primitivní funkce a určitý integrál.
Předpokládá se, že tento seminář budou volit studenti, kteří budou skládat profilovou maturitní zkoušku z matematiky. V dalším školním roce pak mohou navázat na přípravu maturitních témat v jednoletém semináři.
Tento seminář je cílen na ty studenty ,kteří budou skládat státní maturitní zkoušku z matematiky a potřebují si důkladně zopakovat jednotlivé kapitoly z matematiky, které vyplývají z Katalogu požadavků ke státní maturitě.
Seminář je jednoletý s dvouhodinovou dotací. V prvním pololetí se společně opakují jednotlivé kapitoly, řeší se příklady na prohloubení a upevnění poznatků .Ve druhém pololetí se počítají příklady z didaktických testů, které byly zadávány v předcházejících letech. Tím studenti získají nejen přehled o tom, jak bude státní maturita vypadat a jaká je náročnost příkladů, ale také zjišťují svoje získané znalosti a vědomosti.